Názory

SPOLU – první dojmy z online marketingu a pár tipů jak propagaci zlepšit

V poslední době mě několikrát zacílila kampaň nové koalice SPOLU. Přál bych této koalici dobrý výsledek, ale zatím mám pocit, že moc nových voličů z řad stoupenců ANO nezískají.

Právě jsem dokoukal video PF 2021. Je to krásná ukázka marketingové práce, propracovaný scénář a podmanivé záběry, jak pan Fiala pomalu prochází vánočně osvětlenými ulicemi. Ale to je dost stará škola politického marketingu. Všimněte si, od začátku propagace ANO vyhrává autenticita. Ve SPOLU jsou seriózní strany, budou muset vyvažovat vždy tak, aby nenaštvali současné voliče, ale jistě to půjde. Nejblíže přirozenému vystupování má dle mého názoru paní Pekarová Adamová a samozřejmě Dominik Feri.

Pokud chce SPOLU porazit ANO, mělo by:

1. Upravit vizuály a sdělení

Toto jsou aktuální bannery, který mě několikrát zacílily na Vysočině.

Byl by to dobrý vizuál na seznámení s uživatelem. Ale je to velmi špatný vizuál na akvizici nových voličů. Marketingové vizuály volebních stran by měly být personalizované na daný kraj – cílíte na Vysočinu, jistě máte informace z výzkumů a víte, co lidi zde trápí. Takže vizuál zde by měl řešit nějaký problém lidí, kteří žijí v kraji nebo i okrese. Spíš bych šel podobnou cestou (jsou to nákresy s tím, co mi přišlo pod ruku, spíš jde o formu):

šChápu, nabízí se argument, že je to populistické, slibovat něco takto konkrétního. Ale právě tímto vyhrává ANO volby – slibuje konkrétní věci, které si dokáže každý představit. Že je potom nesplní, to je věc druhá.

2. Využijte naplno sociální sítě

SPOLU je na sítích zatím velmi málo. Nenašel jsem oficiální stránku SPOLU na Facebooku ani Instagramu. Zajímalo by mě tedy, jak bude toto hnutí dělat kampaně? Pod hlavičkou členských stran? Z určitého úhlu pohledu by to dávalo smysl, zakládat nové profily a rozjíždět je, na to je málo času. Ale i tak kvůli bodu 3 (dole) bych to udělal a alespoň přesdíloval to hlavní od KDU-ČSL, TOP09 a ODS.

Voliči vládních stran jsou na Facebooku/Instagramu. Zkusil jsem i několik experimentů s cílením a je to velmi levné. Doporučuji k přečtení:

3. Budujte reputaci na místních lidech – braňte se očernění

Letošní rok bude jízda. Začalo to projevem prezidenta a bude to pokračovat. Do vznikajících uskupení se budou stranická média a hrad trefovat.

Je snadné očernit pár lidí, proto bych doporučil dělat setkání opravdu lokálně a pořádat diskuse s místními zástupci SPOLU. Ať každá buňka organizuje ve svém okolí diskusní setkání a propaguje je na Facebooku jako události. Ať jich jsou klidně stovky. To bude obrovská síla. Něco podobného to z rozhovorů vypadá, že bude dělat také Hnutí PRO.

Už nyní bych také naplánoval pravidelné měsíční a následně 14ti denní diskuse i s méně známými členy SPOLU, vždy na nějaké téma.

Díky povinné online školní docházce, výrazně více lidí v ČR umí nyní s online komunikátory. Toho by šlo skvěle využít v online debatách a setkání.

Přeji hodně štěstí ve volbách!

Komentáře

Mohlo by se vám také líbit
Účetnictví nehmotného majetku dle ČÚS a IFRS
Týmová práce – úspora nebo ztráta času?