Marketing Management

Monetizační modely, vykazování výnosů a nákladů velkých softwarových společností

Moje diplomová práce se zabývala vykazováním, částečně účtováním, nákladů a výnosů velkých softwarových společností z oboru sociálních sítích, B2B (vývojáři software), B2C (segment počítačových her), antivirového software a vyhledávačů.

image

Stáhnout práci ve formátu PDF


Některé otázky, na které práce odpovídá:

  • Jaké částky vykazují softwarové společnosti v nehmotných aktivech? Odráží skutečnou hodnotu aktiv? Proč ano, proč ne?
  • Jakým způsobem softwarové společností odpisují aktiva a ověřují jejich hodnotu?
  • Na čem vydělávají softwarové společnosti? Jaké mají monetizační modely?
  • Jak se liší vykazování dle IFRS, US GAAP a českých účetních předpisů?

Stáhnout práci ve formátu PDF

Abstrakt diplomové práce

Diplomová práce se zabývá výkaznictvím softwarových společností dle IFRS ve srovnání s US GAAP. Definuje softwarovou společnost a charakterizuje odvětví jako velmi dynamické, bohaté na podnikové kombinace. Popisuje praktiky při vykazování nehmotných aktiv, výzkumu a vývoje software a externí pořízení software. Software vytvořený vlastní činností bývá aktivován velmi zřídka, což způsobuje podhodnocení aktiv. Nejčastěji jsou vykázána nehmotná aktiva z akvizic. Práce popisuje uznávání výnosů z poskytování software dle současných pravidel IFRS a US GAAP a dle novelizovaných pravidel. Srovnává vybrané aspekty vykazování v segmentech B2C, B2B, sociálních sítí, informační bezpečnosti a internetových vyhledávačů. V závěru hodnotí současnou situaci v segmentech z pohledu relevance standardů k monetizačním modelům a nehmotnému majetku softwarových společností a poskytuje možné výhledy do budoucna.

V případě jakýchkoliv dotazů nebo námětů mě určitě kontaktujte.

Mohlo by se vám také líbit
Jak zvýšit míru konverze B2B formulářů
Digitální marketing jako vyšší level sexu