Webová analytika

Tip: Mistrem v Big Query bez řádky v SQL – zjistěte podíl consentů nebo dohledejte chybějící data z GA4

Základní analýzu dat z Big Query můžete dělat i v Looker studio bez řádky v SQL. Jsou zde limitace, ale je možné dělat i opravdu hezké věci. Stačí napojit Big Query na Looker:

Tento konektor se hodí hlavní pro analýzu událostí. Pokud chcete analyzovat uživatele nebo návštěvy, už mi konektor neslouží tak dobře. Ačkoliv základní dimenzi Unique User obsahuje, hodí se to na opravdu základní dotazy. Pro analýzu událostí je to ale skvělý pomocník a úspora času ve srovnání s psaním SQL dotazů. Tento článek navazuje na článek Využití dat z GA4 v BigQuery k modelování chybějících transakcí, kde jsem právě SQL využil.

Konektor jsem úspěšně použil na:

Odhadovaný podíl nesouhlasů pro libovolnou událost

Nejsnazší cestou, jak tohoto dosáhnout se mi zdá využití dimenze User Pseudo ID. Jelikož ve chvíli, kdy uživatel nesouhlasí s cookies, toto pole je null.

Vytvořím si tedy jednoduchou tabulku, kde si vykreslím Event Name, User Pseudo ID a Event Count. Měli byste vidět něco jako:

Události z Big Query v Looker Studio

Následně si vytvořím vlastní pole, kde v případě, že User Pseudo ID je null, vrátí „No“ a ve všech ostatních případech „Yes“ a nazvu si jej „Consent“. Funkce může vypadat takto: IF(IFNULL(User Pseudo ID,“No“)=“No“,“No“,“Yes“)

A ještě můžu aplikovat filtr na události nebo nad tabulku rovnou vložit select a vždy si vybrat, která událost mě zajímá. Výsledek může vypadat takto:

Procento consentů v Big Query

Zjištění hodnot parametrů z GA4

Pokud v GA4 zapomenete definovat dimenze, tak se hodnota v GA4 neuloží. Uvidíte ji v real-time reportu, ale pak už ne. Ale uloží se vždy v Big Query. Pokud přebíráte účet, kdy autor zapomněl dimenzi deklarovat nebo jste třeba zapomněli, v Big Query ji najdete.

Pracovat budete zejména s dimenzemi:

  • Event Param – parametr události
  • Event Value a Event Value String – nejčastější chybou, proč vidíte null místo smysluplné hodnoty je právě to, že u číselné hodnoty použijete Value String a naopak.
  • Event Name – aby data dávala smysl, je nutné použít filtr na událost, ke které se parametr a hodnota vztahuje.

A následně můžeme získat takovouto tabulku pro externí kliknutí z webu:

Event Params Big Query

Pozor – každý dotaz se počítá!

Pokud budete používat tento konektor nebo dokonce poskytnete přístup k dashboardu klientovi, vždy aplikujte fakturační limit na projekt v Big Query. Každá změna parametru, selectu nebo datumu udělá nový dotaz do Big Query. Limit queries zdarma je velmi štědrý, takže vyčerpat jej u B2B projektu i přes velkou snahu nejde. Ale vyčerpat limit u projektu s 200.000 uživateli měsíčně, když s dashboardem pracují každý den dva lidi a mění si období, to jde vcelku snadno.

Mohlo by se vám také líbit
Jak měřit konverze z mailů mimo kontaktní formuláře
PPC Podcast
Byl jsem hostem v PPC podcastu na téma Analytika v PPC reklamě