Performance marketing Webová analytika

Sklik konverze v pluginu Contact Form 7

Sklikové konverze se zachytávají pomocí iframe. Vynikající plugin Contact Form 7 pro WordPress umožňuje nastavit skript, který se má vykonat po odeslání formuláře (viz obrázek dole, zaslání události do Analytics).

Problémem je, že sem není možné vložit iframe a ani iframe pomocí document.write. Ačkoliv s document.write to bude korektní JavaScript, odeslání formuláře skončí prázdnou stránkou nebo v lepším případě přesměrováním.

image

Jak zaslat konverzi do Sklik z formuláře CF 7 ve WordPress?

Nejeelegantnější metodou je využití Google Tag Manager, který vykoná operaci asynchroně a do GTM pošleme pouze dataLayer, že byl formulář odeslán. Následně je možné poslat informace do jakéhokoliv systému. Pokud vám předchozí text přijde jako sci-fi, není to cesta pro vás. Navíc je často implementace GTM u malého webu “kanón na vrabce”.

Proto jsem s využitím událostí, které zasílá Contact Form 7 vytvořil následující skript, který stačí vložit do footer.php (Vzhled – Editor – footer.php) před uzavírací tag </body>.

image

<script>jQuery(document).on('mailsent.wpcf7', function () {
jQuery(".sklikframe").attr("src","//c.imedia.cz/checkConversion?c=000000000&color=ffffff&v=");    
console.log('Konverze Sklik zapoctena');
});</script>
<iframe class="sklikframe" width="1" height="1" frameborder="0" scrolling="no" src="">
</iframe>

Pouze místo c=000000000 vložte svůj kód, který si vygenerujete v Sklik (Nástroje – Sledování konverzí – Vytvořit konverzi).

Co skript dělá?

Skript poslouchá, zda nastalo k odeslání formuláře (mailsent.wpcf7). Dále je už při načtení stránky vložen prázdný iframe. Jakmile je formulář odeslán, nahradí skript zdroj iframu. Že vše funguje, si můžete ověřit v nástrojích pro vývojáře, kde se v sekci Source načte zdroj c.imedia.cz a zároveň se v Console objeví Konverze Sklik započtena. S událostmi CF 7 se dá velmi dobře pracovat, přehled událostí naleznete na StackOverflow.

Update: Nápady z Facebooku

Po sdílení na Facebooku se objevilo několik hezkých nápadů, zejména jQuery.append.

Vladimír Smitka – A proč nepřesměrovat po odeslání formuláře na děkovací stránku, kde jsou kódy vloženy jednoduše staticky? Já tedy fandím GTM, ale přesměrování mi přijde nejjednodušší způsob, jak měřit konverze (poznámka – lze udělat pomocí window.location).

Druhým nápadem je využít jQuery.append:

jQuery('<iframe class="sklikframe" width="1" height="1" frameborder="0"
scrolling="no" src="//c.imedia.cz/checkConversion?c=000000000&color
=ffffff&v=">').appendTo('body');

Upozornění – vypněte cachovací plugin

Pokud používáte cachovací plugin, vypněte minifikaci JavaScriptu. Nejen že nemusí fungovat korektně tento skript, ale pravděpodobně nebudou korektně fungovat ani další analytické a retargetingové skripty. Před nasazením vše pečlivě otestujte.

Mohlo by se vám také líbit
Neztrácejte peníze remarketingem na všechny návštěvníky webu
Consent Mode – od začátku po funkční nastavení v Google Tag Manager – shrnutí Measure Camp Czechia 2023