Telefonní číslo a e-mail na webu jsou standardní výbavou každé webu a také velmi často využívané konverzní prvky. Bohužel, někdy jsou těžko měřitelné.
Částečně jsem se nastavením již zabýval v článku: Jak měřit konverze z mailů mimo kontaktní formuláře. Kromě jiného se tento článek zabývá i měření zkopírování prvku na stránce. Toto měření jsme ještě rozšířili.
Nedávno jsme začali implementovat nad e-mail a telefonní číslo podobné skripty, které měří:
- kliknutí na telefonní číslo,
- kurzor nad telefonním číslem déle než x sekund,
- dotyk nad telefonním číslem na tabletu.
Kód dole je možné pouštět přímo z Google Tag Manager nebo z patičky webové stránky. Obsahuje jQuery, proto je nutné jej nikdy neaktivovat před načtením knihovny.
var timer;
$(".trida-telefonniho-cisla").on({
mouseenter: function() {
timer = setTimeout(function() {
dataLayer.push ({'event': 'button', 'btntype': 'telefon-5sec' });
}, 5000); //5 sekund na telefonním čísle
},
mouseleave: function() {
clearTimeout(timer);
},
click: function() {
dataLayer.push ({'event': 'button', 'btntype': 'telefon-click' });
},
taphold: function() {
dataLayer.push ({'event': 'button', 'btntype': 'telefon-dotyk' });
}
});
Nejedná se rozhodně o přesné měření. Ale pomůže vám hlavně v B2B/B2C, kde je chování “nandám 10 dodavatelů do Excelu a pošlu nadřízenému” stále běžné.