Webová analytika

Jak dostat zdroj/médium z Google Analytics do CRM

Klient chtěl propisovat do CRM data z Google Analytics, hlavně zdroj/médium a pokud se povede, tak další info jako kampaň, datum a čas první návštěvy.

Zní to jednoduše. Bohužel ale není cesta, jak tyto údaje z Google Analytics dostat.

Velmi nám pomohl tento skript od First Digital.

V zásadě identifikuje první návštěvu velmi podobně jako Google Analytics s nějakými zjednodušeními a limitacemi.

Když jsem tento skript nasadil do Google Tag Manager, už bylo jednoduché dostat tyto údaje do CRM pouhým naplněním skrytého pole ve formuláři. Skryté pole umí připravit jakýkoliv formulářový plugin nebo snadno vývojář.

<script>var hiddenexistuje =  document.getElementById('crmzdroj'); // crmzdroj je ID skrytého pole na webu
if (typeof(hiddenexistuje) != 'undefined' && hiddenexistuje != null)
{
  var crm_vrat;
if ({{ReturningSession}}) {
    crm_vrat = "První návštěva: "+{{FirstSession}}+" Poslední návštěva: "+{{ReturningSession}};
} else if ({{FirstSession}}) {
  crm_vrat = "První návštěva: "+{{FirstSession}};
} else { crm_vrat = "neznámý" }
  
document.getElementById("crmzdroj").value = crm_vrat;
console.log(document.getElementById("crmzdroj").value); // pouze pro kontrolu, že v poli je to, co má
}</script>

Do poznámky kontaktu získá klient tento údaj:

První návštěva: source=google&medium=organic&campaign=direct&term=(not provided)&content=&date=20210915
Poslední návštěva: source=facebook.com&medium=cpc&campaign=akce_praha&term=&content=&date=20210917

Tyto dva řádky říkají, že poprvé uživatel přišel z Google vyhledávání (google/organic) 15. září a naposledy, když odeslal formulář přišel uživatel 17.9. z facebook kampaně (facebook.com/cpc) a kampaň se jmenovala akce_praha.

Mohlo by se vám také líbit
Měřte akce s telefonním číslem a e-mailem na webu
JavaScript pro PPCéčkaře a markeťáky aneb základy PPC skriptů a analytických pixelů