Performance marketing

Report z letního PPC campu aneb PPCéčkaři nebudou mít co žrát

První zářijové dny byly v duchu letního PPC campu u Mikulova. Pravidelně se zde potkávají přední PPC specialisté a vyměňují si navzájem zkušenosti. Zde je jenom několik poznámek, které bych chtěl sdílet se světem.

Asi největší message, nepodceňujte televizní reklamu. Jak ukázal Ondra Sláma, všechny ty GRP a TRP se dají přeložit i do řeči PPC specialistů, kteří jsou zvyklí na YouTube metriky. A nejen to, nakonec televizí zacílíte i lidi, kteří na YouTube nejsou a ještě k tomu za podobnou cenu jako na YouTube. Není tedy pravda, že reklama na YouTube je výrazně levnější.

Tom Havlík, čerstvý Googler, nám představil custom audience, v češtině myslím Vlastní publikum podle záměru. Je možné tvořit kampaně podle toho, jaké výrazy člověk hledá v posledních 7 dnech nebo o jaké stránky na webu projevil zájem. Je to tedy hodně silná zbraň. Diskuse se vedou nad tím, jak je zde ošetřena shoda klíčových slov. Jelikož některé případovky ukazují na to, že by mohla být pouze volná, čímž je přesnost tohoto cílení omezena. U víceslovných výrazů už by to ale měla být modifikovaná volná.

Robert Štípek se zabýval platy v PPC oboru. Pevně doufejme, že se tento slide nedostane do Učitelských novin.

Robert přislíbil, že celou prezentaci zveřejní na svém blogu, zatím tedy tato ochutnávka z Twitteru. Je zde jasně vidět, že rozdíl v platech Praha, Brno vs. zbytek je opravdu velký.

Michal Krutiš demonstroval, jak lze pomocí maturity modelů řídit online marketing ve firmách. Pro klienty je stravitelnější vidět, že například klíčová slova v účtu jsou na 3. stupni z 5. možných než konstatování, že stav je „uspokojivý“.

Zajímavá byla aplikace doplňkového feedu pro Google Merchants, kdy Bára Nemravová ukazovala, jak tento feed použít např. pro testování smysluplnosti úprav feedu. Například jak by přidání google product category (která ve feedu od klientů často chybí) ovlivnilo zobrazování produktů – dle mé interpretace výsledků, nijak valně.

Tématem byla také automatizace pomocí DSA, které Karel Rujzl označil pořekadlem „A PPCéčkaři nebudou mít co žrát„. Karel ukázal hezkou strukturu DSA kampaní – DSA na všechny stránky, DSA na produkty (rozdělené dle štítků) a DSA na kategorie. Následně nabídku upravuje dle automatických pravidel.

Milana Cidilo z 6clickz představil strukturu kampaní z článku Best practices for structuring your campaigns for success z Newsfeed.org, kterou rozhodně vyzkoušíme.

A toto byly mé highlighty z konference. Doporučuji i další reporty, třeba ten z ulab.rocks.

(Credits za fotku jdou k Robertu Štípkovi)

Mohlo by se vám také líbit
Sklik konverze v pluginu Contact Form 7
Vliv brandu na výkonnostní marketing