Marketing Management

„Spolupracujeme se suprovým specialistou. Vždy udělá vše tak, jak chceme“ – aneb jak rozeznat specialistu od amatéra

0

Nedávno jsem slyšel přesně tuto větu o správci webových stránek a v různých modifikacích jsem ji slyšel i dříve. Vážení, pokud specialista
udělá vždy to, co chcete, tak je to amatér.

Pokud si najímáte
specialistu v oboru tvorby a správy webu nebo výkonnostního marketingu,
měli byste mu říci, čeho chcete dosáhnout a on by měl navrhnout
optimální technické řešení.

Stejně tak, pokud se domníváte, že
specialista, který vždy vše bez keců udělá to, co chcete a přesně tak,
jak to chcete, je profík, tak ne, je to amatér. Specialista by vás měl
upozornit vždy, když chcete něco, co by dle něj vašemu webu/marketingu
neprospělo.

Ale samozřejmě, je to na obě strany. Viděl jsem již
několik webů a kampaní, které tvořili špičkoví odborníci v oboru, ale
neopřel bych si o ně ani kolo. Problém je často v tom, že někteří
specialisté už rezignovali na to, aby se s klientem hádali a
vysvětlovali mu, proč není jejich řešení optimální. Pravdou totiž je, že
specialista dostane zaplaceno v obou případech a jedna cesta je bez
diskusí a dlouhého vysvětlování. Hodně závisí i na osobnostních
předpokladech klienta. Často bývá problém i ego, pak je na
specialistovi, aby jednal vhodným způsobem a dokázal vše vysvětlit
citlivě.

Doporučuji tedy následující: „Najměte si odborníka,
řekněte mu cíl a zkontrolujte výsledky.“ Přirovnejme to k doktorovi.
Když jdete do nemocnice na operaci slepáku, těžko si vygooglíte operaci a
rady pro lékaře a potom doktorovi říkáte, ať ten skalpel vede rovně a
pak trošku napravo. Samozřejmě nutným předpokladem tohoto článku je, že
spolupracujete s odborníkem v oboru a ne se začátečníkem, který by vám
vše pouze pokazil, kdybyste to nechali na něm.

Moje zkušenost:
Vždy když spolupracuji s klientem a deleguji práci dále jejich
programátorovi, grafikovi apod., tak se ptám na názor, jestli to co chci
udělat s jejich webem je oká a jestli by to neudělali jinak. To samé,
když zadávám grafiku, snažím se nechat grafika, aby mi řekl, co je
špatně. Ze začátku jsou reakce nic moc, ale několik specialistů se mi
již podařilo „rozkecat“ a spolupráce je mnohem lepší. Takže příště až
budete něco zadávat a nebude to úprava jedné řádky textu, zeptejte se svého specialisty, co si o tom myslí a jestli by to neudělal jinak.
Možná budete překvapeni, s jakou kapacitou spolupracujete, jen jste mu
nedávali volnou ruku (a nebo zjistíte, že je fakt amatér).

Přeji hezký den!

Komentáře

Mohlo by se vám také líbit
Open-source řešení pro marketing
Online Marketing for Toastmasters Clubs