JavaScript/PHP Marketingová automatizace Performance marketing Webová analytika

JavaScript pro PPCéčkaře a markeťáky aneb základy PPC skriptů a analytických pixelů

Na zimním PPC kempu a následně i na VŠE v rámci workshopu spolu 4FIS jsem předával základy JavaScriptu pro PPCéčkaře a online marketéry. Pokud to chcete v online marketingu někam dotáhnout, tak se bez základů JavaScriptu neobejdete.

S JavaScriptem se setkáte téměř při každé zakázce:

  • potřebujete nasadit web analytiku (Google Analytics + Google Tag Manager),
  • marketingové pixely (Facebook, LinkedIn),
  • chcete využívat PPC skripty v Google Ads/Sklik – není možné vše dělat manuálně.

Můžete namítnout, že dáte zadání programátorovi a on vše udělá. Bohužel realita je taková, že vývojáři mají i jiné věci na práci a implementace analytiky/marketingových pixelů zřídka vyjde napoprvé. A následné hledání chyb a ladění je velmi dlouhé a často se nedosáhne žádoucího výsledku. Na druhou stranu, pokud máte základy JavaScriptu, dokážete dát vývojáři přesnější zadání, následně přímo zkontrolovat, jak kódy nasadil a dát mu konkrétní zpětnou vazbu.

Pokud klient používá nějaký redakční systém nebo má neflexibilní vývoj, je možné přes plugin + Google Tag Manager vše nastavit víceméně bez vývojáře, což ocení menší klienti a na druhé straně i větší korporáty, které mají vývoj na nějaké vyšší úrovni a implementace by byla drahá a trvala dlouho.

U PPC skriptů, většina z nich již byla vymyšlena. Ale s pouhými základy JavaScriptu jste schopní si je upravit, takže najednou jsou ještě silnější zbraní. Zároveň v ČR máme Standu Jílka a PPC-scripts.eu, což vyřeší také hodně možných úkolů.

Materiály z přednášky jsem dal na JSFiddle, včetně mých poznámek a dalších zdrojů.

Zpětná vazba z workshopů a extrémní zájem na VŠE

Účastníkům se workshop většinou líbil, za což jsem rád. Na druhou stranu, objevila se i konstruktivní zpětná vazba, jelikož téma je opravdu široké a málo se přednáší – takže je i těžké se správně připravit. Co pro mě byl opravdu šok, na workshop pro 25 lidí se na VŠE přihlásilo nebo mělo zájem 396 lidí (viz událost). Tímto i házím rukavici všem, kteří se v tématu orientují – zkuste udělat podobný seminář!

Malá zpětná vazba z kurzu na PPC kempu je pouze na LinkedIn v komentáři:

Kurz na VŠE měl následující feedback:

Věřím tedy, že jsem po předloňském celodenním workshopu Základy programování v kostce za sobotu možná inspiroval více lidí k učení základů kódování a přesvědčil, že na tom není nic těžkého.

A jak již jsem psal, prosím všechny, kdo mají tyto znalosti, aby je předávali dále. Je trošku ironické, že vlastně nejsem programátor, ale stejně to učím. Takže by bylo skvělé, aby někdo kdo opravdu denně programuje předával tyto znalosti, protože zájem je obrovský!

Komentáře

Mohlo by se vám také líbit
Jak pomocí GTM zastoupit vývojáře – case study ecommerce a hotfix v B2C
Jak sledovat kliknutí na odkaz v osobním emailu